Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

+ 30 توصیه مهم (با حوصله مطالعه کنید)

 
1- هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده‌روى کنید و به هنگام راه رفتن، لبخند بزنید. این بهترین داروى ضدافسردگى است.  
  
2- هر روز حداقل 10 دقیقه در یک مکان کاملاً ساکت و بى‌سر و صدا بنشینید. 
  
 3- هرگز از خوابتان نزنید. یک دستگاه ضبط فیلم بخرید و برنامه‌هاى تلویزیونى مورد علاقه‌تان که شبها دیروقت پخش مى‌شوند را ضبط کنید و روز بعد ببینید. 
  
 4- هر روز صبح که از خواب بلند مى‌شوید، جمله زیر را تکمیل کنید: «هدف امروز من ....................... است.» 
  
 5- با این سه «الف» زندگى کنید:   انرژى، اشتیاق، احساس یگانگى 
  
 6- نسبت به سال قبل کتاب‌هاى بیشترى بخوانید و بازى‌هاى بیشترى بکنید. 
  
 7- هر روز زمانى را براى دعا، مدیتیشن، یوگا و یا نظایر آن بگذارید. 
  
8- با افراد بالاتر از 70 ساله و نیز افراد کمتر از 6 ساله وقت بگذرانید. 
  
 9- به هنگام بیدارى، رویاپردازى کنید. 
  
10- بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات تغذیه کنید. 
  
 11- چاى سبز، مقدارى زیادى آب، کلم، بادام و فندق را در رژیم غذایى روزانه‌تان بگنجانید. 
  
12- سعى کنید هر روز بر روى لب حداقل سه نفر لبخند بیاورید. 
  
 13- ریخت و پاش و آشفتگى را از خانه، ماشین و میز کارتان دور سازید. 
  
 14- انرژى خود را صرف شایعات، موضوعات گذشته، افکار منفى یا چیزهایى که از کنترل شما خارج است نکنید. در عوض، انرژى خود را مصروف جنبه‌هاى مثبت «زمان حاضر» سازید. 
  
15- بدانید که زندگى مانند مدرسه است و شما براى یادگیرى به اینجا آمده‌اید. مسائل، جزئى از برنامه درسى است که ظاهر مى‌شوند و از بین مى‌روند، درست مثل مسائل کلاس ریاضى، امّا درس‌هایى که از آن‌ها یاد مى‌گیرید براى همیشه پا برجا مى‌ماند. 
  
 16- صبحانه را زیاد، ناهار را متوسط و شام را کم بخورید. 
  
 17- خودتان را زیاد جدّى نگیرید. هیچکس دیگر هم این کار را نمى‌کند. 
  
 18- لزومى ندارد که در هر بحثى برنده شوید، اختلاف نظرها را بپذیرید. 
  
 19- با گذشته خود صلح کنید تا «حال»تان خراب نشود. 
  
 20- زندگى خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. 
  
 21- هیچکس مسئول شادى و رضایت شما نیست بجز خودتان. 
  
 22- هر مصیبت یا ضایعه‌اى که برایتان پیش مى‌آید به خودتان بگوئید: «آیا 5 سال دیگر، این اتفاق اهمیتى خواهد داشت؟» 
  
23- همه را به خاطر همه چیز ببخشید. 
  
 24- آنچه دیگران درباره شما فکر مى‌کنند به شما مربوط نیست. 
  
 25- هر وضعیتى، چه خوب و چه بد، تغییر خواهد کرد. 
  
 26- به هنگام بیمارى، کارتان از شما مراقبت نمى‌کند، دوستانتان از شما مراقبت مى‌کنند. تماس خود را با آن‌ها حفظ کنید. 
  
 27- بهترین اتفاق براى شما هنوز روى نداده است. 
  
 28- گاه گاهى به افراد خانواده‌تان تلفن کنید و بهشان بگوئید که به فکرشان هستید. 
  
 29- هر شب قبل از رفتن به رختخواب، جمله زیر را تکمیل کنید. «من امروز به خاطر ...................... خوشحال و سپاسگزارم». 
  
30- این متن را براى کسانى که دوستشان دارید بفرستید.

 

منبع : عصرایران


نویسنده : ملودی ; ساعت ۱٠:٠٠ ‎ق.ظ ; یکشنبه ۳ شهریور ،۱۳٩٢
تگ ها: نکته
comment نظرات () لینک